طرح تابستانه «مسجد، کانون نشاط» در بندرعباس کلید خورد 

طرح غنی سازی اوقات فراغت تابستان 1403 با عنوان «مسجد، کانون نشاط» با برگزاری آیین افتتاحیه در شهر بندرعباس، رسما فعالیت خود را در سطح کانون های فرهنگی هنری مساجد این شهرستان آغاز کرد. 
کد خبر: ۶۷۵۱۷۱
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۲ - 27June 2024

 به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از هرمزگان، آیین افتتاحیه طرح تابستانه غنی سازی اوقات فراغت با عنوان «مسجد، کانون نشاط» ویژه کانون های فرهنگی هنری مساجد بندرعباس با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، سرپرست دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان و مدیران کانون های مجری طرح به میزبانی کانون شهید اکبری زاده در مسجد حضرت ابوالفضل(ع) محله پل خواجو برگزار شد. 

«اسلام خواجه یی» سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان هرمزگان در این آیین ضمن تبریک اعیاد گذشته، از مسجد به عنوان خانه خدا و پناهگاه امنی برای عموم مردم نام برد و به تشریح نفش و جایگاه و همچنین کارکردهای متنوع این مکان مقدس پرداخت. 

وی به فلسفه شکل گیری کانون های فرهنگی هنری مساجد اشاره کرد و اظهار داشت: جذب نوجوانان و جوانان به مسجد و فراهم نمودن زمینه تربیت دینی آنها با بهره گیری از ابزار متنوع و جذاب هنری مهمترین محور و سیاست تاسیس کانون هاست. 

سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان هرمزگان با اشاره به طرح «مسجد، کانون نشاط» گفت: شناسایی و پرورش استعدادها، جذب کودکان و نوجوانان به مساجد، تربیت صحیح و آگاهی‌بخشی و بصیرت‌افزایی از مهم‌ترین رویکردهای طرح غنی‌سازی اوقات فراغت است. 

خواجه یی عنوان کرد: طرح های تابستانه غنی سازی اوقات فراغت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد با عنوان «مسجد، کانون نشاط» در یکهزار و 63 کانون شهری و روستایی استان اجرا می شود. 

وی با بیان اینکه کانون های فرهنگی هنری مساجد مقدمات اجرای طرح تابسستانه را فراهم کرده اند، افزود: آیین های افتتاحیه در شهرستان های مختلف استان برگزار می شود که نخستین آیین ویژه کانون های شهرستان بندرعباس است که هم اکنون در حال برگزاری است. 

خواجه یی گفت: در آیین های افتتاحیه، تفاهم نامه همکاری مشترک در اجرای طرح بین ستاد هماهنگی و کانون های فرهنگی هنری مساجد که مجری طرح «مسجد، کانون نشاط» هستند، منعقد خواهد شد. 

وی همچنین از اجرای طرح قرارگاه فرهنگی هنری شهید آوینی در کانون های مساجد به عنوان برنامه تحولی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه فرهنگ و هنر ویژه بچه های مسجد به عنوان یکی دیگر از برنامه های تابستان امسال یاد کرد. 

طرح تابستانه «مسجد، کانون نشاط» در بندرعباس کلید خورد 

ایمان شهریاری، رئیس خانه شهریاران جوان بندرعباس نیز با اعلام آمادگی خانه شهریاران جوان برای همکاری با کانون های فرهنگی هنری مساجد در اجرای طرح تابستانه «مسجد، کانون نشاط»، عنوان کرد: خانه شهریاران جوان در زمینه اعزام مربی و همچنین پرداخت هزینه مربیان فعال در طرح غنی سازی کانون ها می تواند همکاری داشته باشد. 

وی افزود: خانه شهریاران جوان بندرعباس دوره های مختلفی ازجمله فن بیان، فتوشاپ و غیره را برای فصل تابستان امسال برگزار می کند که مدیران کانون ها می توانند به صورت رایگان در این دوره ها شرکت کنند. 

جهانگیری، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان نیز با تبریک عید غدیر، به بیان مطالبی در زمینه موضوعاتی نظیر غدیر، طرح شهید آوینی، جنگ سرد و جنگ نرم، انتخابات پیش رو پرداخت. 

بر پایه این گزارش؛ طرح تابستانه غنی سازی اوقات فراغت با عنوان «مسجد، کانون نشاط» از اوایل تیر ماه در حدود 270 کانون فرهنگی هنری مساجد شهرستان بندرعباس آغاز شده است و تا اوایل شهریور ماه سال جاری ادامه دارد. 

طرح تابستانه «مسجد، کانون نشاط» در بندرعباس کلید خورد 

گفتنی است؛ یکهزار و 63 کانون فرهنگی هنری با بیش از 143 هزار نفر عضو با مجوز رسمی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور در سطح مساجد شهری و روستایی شهرستان بندرعباس فعال هستند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار